Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2017

Η οδήγηση στη βροχή είναι πιο πολύπλοκη, απ' όσο νομίζουμε

Στην Ελλάδα η βροχή, πολλές φορές φέρνει και ατυχήματα.
Δείτε τι μπορούμε να κάνουμε για να γίνει η ζωή μας πιο εύκολη...

Ένα συνηθισμένο καιρικό φαινόμενο που εμφανίζεται όλες τις εποχές του χρόνου στη χώρα μας -ιδιαίτερα φθινόπωρο και χειμώνα- είναι η βροχή. 

Και ο βροχερός καιρός στην Ελλάδα, συνοδεύεται με αρκετά τροχαία ατυχήματα.

Μετωπικές συγκρούσεις με θανάτους και τραυματισμούς, καραμπόλες και μικροσυγκρούσεις με υλικές ζημιές, είναι ο απολογισμός των βρεγμένων και ολισθηρών δρόμων μας.

Η υπενθύμιση ορισμένων γνωστών κανόνων οδήγησης σε βρεγμένα οδοστρώματα, πιστεύουμε ότι μπορεί να συμβάλλει στην καλύτερη αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων:

Πριν αρχίσει να βρέχει θα πρέπει να φροντίσουμε την ορατότητά μας στο αυτοκίνητο. 
Το παρμπρίζ θα πρέπει να να είναι καθαρό εξωτερικά και εσωτερικά, οι υαλοκαθαριστήρες να βρίσκονται σε καλή κατάσταση, το δοχείο του πλυστικού υγρού να είναι γεμάτο και να λειτουργούν σωστά οι εκτοξευτήρες νερού, οι γνωστές "πιτσιλίθρες".

Όταν βρέχει η ορατότητα μειώνεται. 
Για να βλέπουμε καλύτερα και να μας βλέπουν οι άλλοι, καλό είναι όσο διαρκεί η βροχή, να ανάψουμε τα φώτα διασταύρωσης, τη λεγόμενη μεσαία σκάλα.

Προσοχή: 
Δεν ανάβουμε τους προβολείς ομίχλης αν δεν έχει ομίχλη. 
Αλλιώς θα λεγόταν προβολείς βροχής...

Η ολισθηρότητα αυξάνεται με τις πρώτες σταγόνες. 
Το νερό της βροχής μαζί με τη σκόνη στο οδόστρωμα, δημιουργούν μειωμένη πρόσφυση και κατά συνέπεια ολισθηρές συνθήκες, σαν να οδηγούμε σε πάγο. 
Κυρίως αν έχει να βρέξει αρκετές ημέρες και η σκόνη είναι αυξημένη. 
Η μείωση της ταχύτητας είναι επιβεβλημένη και μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια.

Η υδρολίσθηση εμφανίζεται όταν βρέχει πολύ και συγκεντρώνονται μεγάλες ποσότητες νερού στο δρόμο. Το φαινόμενο δημιουργείται όταν τα νερά δεν μπορούν να εκτοπιστούν από τα ελαστικά, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μεταξύ ελαστικού και δρόμου ένα λεπτό στρώμα νερού. 

Εδώ καθοριστικό ρόλο παίζει η κατάσταση των ελαστικών του αυτοκινήτου μας, το πέλμα των οποίων θα πρέπει να έχει αρκετά βαθιά αυλάκια προκειμένου να συμβάλλουν στη σωστή και γρήγορη απαγωγή του νερού. 

Παρόλα αυτά και με καινούρια ελαστικά, η υδρολίσθηση μπορεί να εμφανιστεί όταν συγκεντρώνονται ποσότητες νερού στο δρόμο, περίπτωση καθόλου σπάνια στους ελληνικούς δρόμους. Αν δούμε νερά μπροστά μας, κόβουμε ταχύτητα και περνάμε χωρίς γκάζι και χωρίς φρένο, κρατώντας γερά και αποφασιστικά το τιμόνι.

Τα λιμνάζοντα νερά της βροχής κρύβουν τεράστιους κινδύνους.
Ποτέ δεν περνάμε μέσα από μεγάλες ποσότητες νερού με ταχύτητα. Πρώτον γιατί δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε το βάθος τους και δεύτερον γιατί υπάρχει κίνδυνος να βραχούν τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου μας.

Αποφεύγουμε τα άσκοπα φρεναρίσματα στο βρεγμένο οδόστρωμα.
Ταυτόχρονα οι χειρισμοί του τιμονιού πρέπει να είναι απαλοί και ελεγχόμενοι. Αν πάλι λόγοι έκτακτης ανάγκης μας υποχρεώσουν να φρενάρουμε απότομα, δε θα πρέπει να διστάσουμε. 
Πατάμε το φρένο δυνατά και σταθερά και με την βοήθεια του ABS (σήμερα όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα διαθέτουν), κρατάμε όσο γίνεται την πορεία του. Καλό είναι να μην προσπαθήσουμε με απότομες τιμονιές να διορθώσουμε την κατεύθυνσή του γιατί υπάρχει ο κίνδυνος ανατροπής, η πτώσης σε άλλο αυτοκίνητο.

Δεν ξεχνάμε τους πεζούς! 
Όταν βρέχει και κινούμαστε σε κατοικημένη περιοχή, δεν πρέπει να αγνοούμε τους πεζούς στα πεζοδρόμια, τους οποίους στο πέρασμά μας, υπάρχει ο κίνδυνος να τους καταβρέξουμε. Η οδηγική μας παιδεία και η ευγένεια δε θα πρέπει λοιπόν να αφορά μόνο τους άλλους οδηγούς στο δρόμο.


trcoff.gr