Την Τετάρτη 21 Ιούνη, με αφορμή την Ευρωπαϊκή Μέρα Μουσικής και τη διοργάνωση μουσικών εκδηλώσεων με ελεύθερη είσοδο, μέλη του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου μοίραζαν
ανακοινώσεις, ενημερώνοντας το κοινό για τη δύσκολη κατάσταση που βιώνουν χιλιάδες μουσικοί.
Καλώντας τον κόσμο που δέχεται ανάλογη επίθεση, «που βλέπετε τη δική σας κατάσταση διαβάζοντας τα προβλήματά μας, να αφήσετε την απογοήτευση και την ηττοπάθεια στην άκρη. Να πάρετε τη ζωή σας στα χέρια σας. Να οργανωθείτε στα Σωματεία».
Μεταξύ άλλων ανέφεραν:
«Μέσα στη δράση του Σωματείου μας, εδώ και χρόνια, και πολύ πιο έντονα στα χρόνια της κρίσης, έχουν μπει ζητήματα όπως παρεμβάσεις στη ΔΕΗ για να αποτρέψουμε το κόψιμο του ρεύματος σε σπίτια συναδέλφων, παρεμβάσεις σε νοσοκομεία για την κάλυψη αναγκών υγείας, ακόμα και παρέμβασή μας για έξοδα κηδείας συναδέλφων (...).
Η υποαπασχόληση (δουλειά δύο με τρεις μέρες τη βδομάδα) έχει γίνει καθεστώς και μετατρέπει ένα επάγγελμα που για να το ασκήσεις απαιτεί πολλά χρόνια εντατικής εξάσκησης σε δεύτερη απασχόληση.
Η κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας έχει αφανίσει πολλές από τις κατακτήσεις που είχαν οι μουσικοί του ελεύθερου επαγγέλματος (ωράριο, σεζόν, ύψος μεροκάματου) (...).
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, οι προηγούμενες κυβερνήσεις έβγαλαν τους μουσικούς των νυχτερινών κέντρων από τη λίστα των Βαρέων και Ανθυγιεινών και η σημερινή επιβάλλει τη συνέχιση αυτού του βάρβαρου μέτρου (...) Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, πλειοδοτώντας στη βαρβαρότητα, αποφάσισε με το 3ο μνημόνιο να καταργήσει τους ευνοϊκότερους όρους συνταξιοδότησης για όσες κατηγορίες καλλιτεχνών πλήρωναν αυξημένο ασφάλιστρο (πνευστοί, μουσικοί και ηθοποιοί, τεχνικοί θεάτρου, χορευτές κ.ά.), στέλνοντάς τους για σύνταξη στα 67 χρόνια (...).
Αντίστοιχα, οι πολιτιστικές υποδομές του ευρύτερου Δημοσίου (Μουσικά Σύνολα Δήμων, ΕΡΤ) υποχρηματοδοτούνται, αδυνατούν να προσλάβουν νέο προσωπικό, τη στιγμή που υπάρχει αξιόλογο δυναμικό με σημαντικές σπουδές και διακρίσεις, που είναι άνεργοι ή υποαπασχολούνται με ελαστικές εργασιακές σχέσεις (...).
Αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που μέσα στην κρίση έχουν κλείσει δύο σημαντικά Μουσικά Σύνολα, όπως η Ορχήστρα των Χρωμάτων και η Κρατική Ορχήστρα Ελληνικής Μουσικής (ΚΟΕΜ), όταν οι ανάγκες στην πρωτεύουσα και τη χώρα για καλλιτεχνικό έργο υψηλού επιπέδου έχουν αυξηθεί και ενώ υπάρχουν πολλοί άνεργοι μουσικοί με εξαιρετικές δυνατότητες για να τα στελεχώσουν.
Η βασική προϋπόθεση για να λειτουργήσουν σήμερα τέτοια Σύνολα είναι η αυξημένη αντοχή των μουσικών που τα στελεχώνουν, στη δουλειά χωρίς πληρωμή ή πληρωμή με μεγάλες καθυστερήσεις. Τέτοια παραδείγματα αποτελούν η ΚΑΜΕΡΑΤΑ και διάφορες νεοσύστατες ιδιωτικές ορχήστρες.
Ισως πολλοί από εσάς που διαβάζετε αυτή την ανακοίνωση να γνωρίζετε ότι η χώρα μας έχει το θλιβερό προνόμιο να έχει αποκλειστικά ιδιωτική εκπαίδευση για την εκμάθηση μουσικών οργάνων. Το μόνο Κρατικό Ωδείο είναι το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (ΚΩΘ) και είναι το μόνο από τα πάνω από 1.000 ιδιωτικά και δημοτικά Ωδεία, που οι σπουδαστές του δεν πληρώνουν δίδακτρα. Τα Μουσικά Σχολεία της χώρας μας, που για κάποιους λίγους αποτελούν διέξοδο για δωρεάν μουσικές σπουδές, υποχρηματοδοτούνται, τη στιγμή που η σημερινή κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, χρηματοδοτούν χωρίς δεύτερη σκέψη με πολλά εκατομμύρια ευρώ τη συμμετοχή μας στις ΝΑΤΟικές δραστηριότητες.
Τέλος, νιώθουμε ότι και εμείς σαν μουσικοί δεν έχουμε ξεχωριστά προβλήματα και αγωνίες από τη συντριπτική πλειοψηφία του κοινού που έρχεται για να παρακολουθήσει τις συναυλίες μας. Καταλαβαίνουμε ότι είναι όλο και πιο δύσκολο για μια οικογένεια σήμερα να πληρώσει ακόμα και ένα φτηνό εισιτήριο (...)».
Μεταξύ άλλων ανέφεραν:
«Μέσα στη δράση του Σωματείου μας, εδώ και χρόνια, και πολύ πιο έντονα στα χρόνια της κρίσης, έχουν μπει ζητήματα όπως παρεμβάσεις στη ΔΕΗ για να αποτρέψουμε το κόψιμο του ρεύματος σε σπίτια συναδέλφων, παρεμβάσεις σε νοσοκομεία για την κάλυψη αναγκών υγείας, ακόμα και παρέμβασή μας για έξοδα κηδείας συναδέλφων (...).
Η υποαπασχόληση (δουλειά δύο με τρεις μέρες τη βδομάδα) έχει γίνει καθεστώς και μετατρέπει ένα επάγγελμα που για να το ασκήσεις απαιτεί πολλά χρόνια εντατικής εξάσκησης σε δεύτερη απασχόληση.
Η κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας έχει αφανίσει πολλές από τις κατακτήσεις που είχαν οι μουσικοί του ελεύθερου επαγγέλματος (ωράριο, σεζόν, ύψος μεροκάματου) (...).
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, οι προηγούμενες κυβερνήσεις έβγαλαν τους μουσικούς των νυχτερινών κέντρων από τη λίστα των Βαρέων και Ανθυγιεινών και η σημερινή επιβάλλει τη συνέχιση αυτού του βάρβαρου μέτρου (...) Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, πλειοδοτώντας στη βαρβαρότητα, αποφάσισε με το 3ο μνημόνιο να καταργήσει τους ευνοϊκότερους όρους συνταξιοδότησης για όσες κατηγορίες καλλιτεχνών πλήρωναν αυξημένο ασφάλιστρο (πνευστοί, μουσικοί και ηθοποιοί, τεχνικοί θεάτρου, χορευτές κ.ά.), στέλνοντάς τους για σύνταξη στα 67 χρόνια (...).
Αντίστοιχα, οι πολιτιστικές υποδομές του ευρύτερου Δημοσίου (Μουσικά Σύνολα Δήμων, ΕΡΤ) υποχρηματοδοτούνται, αδυνατούν να προσλάβουν νέο προσωπικό, τη στιγμή που υπάρχει αξιόλογο δυναμικό με σημαντικές σπουδές και διακρίσεις, που είναι άνεργοι ή υποαπασχολούνται με ελαστικές εργασιακές σχέσεις (...).
Αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που μέσα στην κρίση έχουν κλείσει δύο σημαντικά Μουσικά Σύνολα, όπως η Ορχήστρα των Χρωμάτων και η Κρατική Ορχήστρα Ελληνικής Μουσικής (ΚΟΕΜ), όταν οι ανάγκες στην πρωτεύουσα και τη χώρα για καλλιτεχνικό έργο υψηλού επιπέδου έχουν αυξηθεί και ενώ υπάρχουν πολλοί άνεργοι μουσικοί με εξαιρετικές δυνατότητες για να τα στελεχώσουν.
Η βασική προϋπόθεση για να λειτουργήσουν σήμερα τέτοια Σύνολα είναι η αυξημένη αντοχή των μουσικών που τα στελεχώνουν, στη δουλειά χωρίς πληρωμή ή πληρωμή με μεγάλες καθυστερήσεις. Τέτοια παραδείγματα αποτελούν η ΚΑΜΕΡΑΤΑ και διάφορες νεοσύστατες ιδιωτικές ορχήστρες.
Ισως πολλοί από εσάς που διαβάζετε αυτή την ανακοίνωση να γνωρίζετε ότι η χώρα μας έχει το θλιβερό προνόμιο να έχει αποκλειστικά ιδιωτική εκπαίδευση για την εκμάθηση μουσικών οργάνων. Το μόνο Κρατικό Ωδείο είναι το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (ΚΩΘ) και είναι το μόνο από τα πάνω από 1.000 ιδιωτικά και δημοτικά Ωδεία, που οι σπουδαστές του δεν πληρώνουν δίδακτρα. Τα Μουσικά Σχολεία της χώρας μας, που για κάποιους λίγους αποτελούν διέξοδο για δωρεάν μουσικές σπουδές, υποχρηματοδοτούνται, τη στιγμή που η σημερινή κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, χρηματοδοτούν χωρίς δεύτερη σκέψη με πολλά εκατομμύρια ευρώ τη συμμετοχή μας στις ΝΑΤΟικές δραστηριότητες.
Τέλος, νιώθουμε ότι και εμείς σαν μουσικοί δεν έχουμε ξεχωριστά προβλήματα και αγωνίες από τη συντριπτική πλειοψηφία του κοινού που έρχεται για να παρακολουθήσει τις συναυλίες μας. Καταλαβαίνουμε ότι είναι όλο και πιο δύσκολο για μια οικογένεια σήμερα να πληρώσει ακόμα και ένα φτηνό εισιτήριο (...)».