ΜΙΛΑΤΕ ΣΙΓΑ... ΜΗΝ ΞΥΠΝΗΣΕΙ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ...
ΓΙΑ ΤΟ
ΜΕΓΑ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ, ΤΩΝ 13 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΕΤΗΣΙΩΣ, ΠΛΗΡΗΣ ΑΦΑΣΙΑ, ΣΙΩΠΗ...
ΚΑΜΜΙΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ, ΚΑΜΜΙΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ, ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΙΓΑΛΕΩ, Ο ΟΠΟΊΟΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ ΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΝΗΣΣΑΝ...
ΣΕ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΑΠΤΕΤΑΙ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ, ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ.
ΑΚΡΑ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ ΣΙΩΠΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ...
ΩΣ ΠΟΤΕ;..
Είναι πραγματικά να αναρωτιέται κανείς για τα αντανακλαστικά αυτής της Δημοτικής Αρχής, απέναντι στα διογκούμενα και συνεχώς ανακύπτοντα προβλήματα που αφορούν το ίδιο το ΜΕΛΛΟΝ της πόλης μας.
Και αναφερόμαστε βέβαια στο ΜΕΓΑ ΘΕΜΑ της Δημιουργίας και λειτουργίας του ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ υπεραστικών λεωφορείων ΠΟΥ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ μέσα ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ μας (Σταθμός που θα εξυπηρετεί σύμφωνα με τους εμπνευστές του , 13(!!!) εκατομμύρια ανθρώπους ετήσια) και θα είναι ο μεγαλύτερος της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, αφού εκτός των ΕΘΝΙΚΩΝ γραμμών ΚΤΕΛ, θα εξυπηρετεί ΟΛΕΣ τις βαλκανικές χώρες, τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, αλλά και τις περιοχές και τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης...
Δηλαδή μιλούν, για έναν σταθμό στον οποίο θα πηγαινοέρχονται χιλιάδες λεωφορεία, δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα, ταξί, μηχανάκια, φορτηγά Δ.Χ., που θα μεταφέρουν εμπορεύματα, και όλα αυτά θα περνούν (υποχρεωτικά) στη συντριπτική τους πλειοψηφία, ΜΕΣΑ και γύρω από το ΑΙΓΑΛΕΩ, την πόλη μας. Επιβαρύνοντάς την με απίστευτο όγκο ρύπων, κυκλοφοριακή φόρτιση, ρύπανση ήχων – θορύβων, περιβαλλοντική (με χιλιάδες τόννους σκουπίδια και άλλα απορρίμματα). Σε μια περιοχή, που λες και επιλέχθηκε από ένα “αόρατο” χέρι, για να συγκεντρώσει όλες τις “οχλούσες” χρήσεις, μέσα σε λιγότερο από ενάμισι χιλιόμετρο... Και όλα αυτά, μέσα στο Αιγάλεω, που φαίνεται να αποτελεί τον ΒΟΛΙΚΟ – ΠΡΟΘΥΜΟ Δήμο που με σκυμμένο το κεφάλι δέχεται όλα αυτά που όλοι οι “άλλοι” απορρίπτουν. Έχουμε και λέμε λοιπόν...
Εκτός από τον υπό κατασκευή ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΟ ΣΤΑΘΜΟ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ, μέσα στο ΑΙΓΑΛΕΩ, θα έχουμε τον Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, όπου θα επεξεργάζονται, συμπιέζονται και θα πακετάρονται, τα σκουπίδια του Δήμου Αθηναίων, του Δήμου Αιγάλεω και δυνητικά και άλλων όμορων Δήμων (Ταύρου – Μοσχάτου, Αγ. Βαρβάρας κ.λπ.).
Θα έχουμε -όπως και έχουμε- το Αμαξοστάσιο του Δήμου της Αθήνας (άλλο γεφύρι της Άρτας η απομάκρυνσή του από το Αιγάλεω, στο οποίο βρίσκεται εδώ και 28 περίπου χρόνια...).
Θα έχουμε -όπως και έχουμε- τα πρακτορεία Μεταφορών σε διάφορες περιοχές της χώρας μας.
Και βέβαια, τον Σταθμό Εγκατάστασης Προσφύγων (δεν ανήκει τυπικά στον Δήμο μας, αλλά εφάπτεται αυτής της περιοχής...).
Δηλαδή μιλάμε για ένα κανονικό κομφούζιο στο οποίο θα μετακινούνται καθημερινά δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα, άνθρωποι, μηχανήματα, υλικά, και όλα αυτά, μέσα σε ενάμισι χιλιόμετρο και 200 μέτρα από τον οικιστικό ιστό της πόλης (περιοχές Κηφισού – Άι-Γιώργη, ένθεν και ένθεν της Ιεράς Οδού, από Λεωφόρο Αθηνών έως Πέτρου Ράλλη...
Η επιβάρυνση της κυκλοφορίας στην πόλη, σε όλους τους κύριους άξονες, τους παράδρομους, αλλά και μέσα στην πόλη, είναι προφανής...
Κι ενώ με την εξαγγελία του έργου, ΟΛΟΙ θα περίμεναν την ΑΜΕΣΗ αντίδραση του Δήμου Αιγάλεω, αυτός παραμένει ΑΠΑΘΗΣ, Ανενεργός, χωρίς κανένα αντανακλαστικό να χαλάει τη θερινή νιρβάνα τους...
Η εξ ίσου μεγαλύτερη όμως επιβάρυνση, είναι η επιβάρυνση στο περιβάλλον, με όλο αυτό τον όγκο οχλουσών χρήσεων, μέσα σε ενάμισι χιλιόμετρο, και δίπλα -στην κυριολεξία- στον οικιστικό ιστό της πόλης μας...
Τεράστια η επιβάρυνση στα μικροσωματίδια, στα παντός είδους μονοξείδια, διοξείδια, στη σκόνη, τον θόρυβο, τα παραγόμενα σκουπίδια, παντού μέσα στην πόλη, στους κύριους οδικούς άξονες, και βέβαια σε όλη την περιοχή πέριξ του ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ των ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ.
Και γι' αυτό δεν αντέδρασε άμεσα ο Δήμος Αιγάλεω, τηρώντας σιγήν ιχθύος, ενώ θα περίμενε το αντίθετο... Είναι σίγουρο ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων επί της Υγείας και της Ζωής των κατοίκων της πόλης, θα είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ για να μπορέσει να διεκδικήσει ο Δήμος Αιγάλεω -που πολύ αμφιβάλλουμε, μια και η στάση του είναι η... απάθεια- τα ανάλογα αντισταθμιστικά οφέλη, τόσο στις χρήσεις γης στον Ελαιώνα (τμήμα που ανήκει στο Αιγάλεω) όσο και στην υπόλοιπη πόλη...
Πράγματι, μετά τη δημοσίευση της Περιβαλλοντικής Μελέτης (εάν και εφόσον γίνει από τον Δήμο Αιγάλεω), θα μπορούσαν να διεκδικηθούν οι εκτάσεις Πρασίνου, Αθλητισμού, Πολιτισμού, στην περιοχή του Ελαιώνα, και ταυτόχρονα να διεκδικηθούν και να διαμορφωθούν οι εκτάσεις στο κτήμα Μερκάτη, στο Κτήμα Ματρόζου (Αναγέννηση) αλλά και άλλα έργα πρασίνου και εμπλουτισμού του σε όλο τον Δήμο Αιγάλεω... Σαν μια αναγκαία εξισορρόπηση με συντονισμένη ΔΡΑΣΗ που θα ισοφαρίσει τη χρόνια, μόνιμη και τεράστια επιβάρυνση από την ύπαρξη αυτού του γιγαντιαίου σταθμού.
Και βέβαια, εδώ δεν χωράνε υπεκφυγές, μεμψιμοιρία και ηττοπάθεια... Στο που θα βρεθούνε τα χρήματα για τις αναγκαίες μελέτες, έργα, φυτεύσεις, διαμόρφωση αθλητικών εγκαταστάσεων – πολιτιστικών χώρων κ.λπ.. Η απάντηση είναι προφανής: Όταν ο Σταθμός θα φτάσει και θα ξεπεράσει σε κόστος κατασκευής τα 300(!!!) εκατομμύρια ευρώ, ο Δήμος Αιγάλεω και οι πολίτες αυτής της πολύπαθης πόλης, δεν θα δικαιούνται τουλάχιστον το 10% αυτού του ποσού, σαν αντιστάθμισμα για τα όσα θα έχουν να υποφέρουν στο διηνεκές;
Και χρήματα λοιπόν μπορούν να βρεθούν, και χώροι να διεκδικηθούν, και κατασκευές για Δημόσιο Όφελος σε αθλητισμό – πολιτισμό να φτιαχθούν, και φυτεύσεις δένδρων, λουλουδιών και πρασίνου να γίνουν, έτσι ώστε να υπάρξει το ανάλογο δημοσιονομικό όφελος στο περιβάλλον – στον αθλητισμό – στον πολιτισμό της πόλης.
Κάθε καθυστέρηση λοιπόν, στη σύνταξη της Περιβαλλοντικής Μελέτης, αλλά και -όπως προαναφέρθηκε- της κυκλοφοριακής μελέτης, όχι μόνο θα αδυνατίσει τη θέση του Δήμου Αιγάλεω στις αναγκαίες διαπραγματεύσεις με την Εταιρία Κατασκευής και τους χρηματοδότες του γιγάντιου αυτού έργου, αλλά θα δώσει και το τελευταίο “φύλλο συκής” σε μια ετεροβαρή για τον κάθε Αιγαλιώτη και Αιγαλιώτισσα σχέση και συμφωνία, για την ίδρυση του μόνιμου γιγαντιαίου σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων που θα εδρεύει ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ στην πόλη μας...
Από την άλλη, είναι εντυπωσιακή η ανυπαρξία πρωτοβουλίας διαλόγου από τη Δημοτική Αρχή της πόλης, με όλους τους Συλλόγους, τους φορείς, τις συλλογικότητες της πόλης... Σε ένα τέτοιο έργο, ήδη θα έπρεπε να έχουν δρομολογηθεί εδώ και πολύ καιρό, οι διαδικασίες ενημέρωσης και διαλόγου με κάθε ενδιαφερόμενο, για να οργανωθεί και υποστηριχθεί ένα πλαίσιο διεκδίκησης, διαπραγμάτευσης, υποστηριζόμενο εν κατακλείδι από όλους και όλες τους Αιγαλιώτες και Αιγαλιώτισσες... Και μέσα απ' αυτό, και στηριζόμενη σ' αυτό, η Δημοτική Αρχή της πόλης, θα μπορούσε να πετύχει πάρα πολλά.
Πολύ περισσότερο από το να κάθεται ήσυχη στη γωνιά της και να παρακολουθεί τις εξαγγελίες για τη δημιουργία του σταθμού μέσα από τις εφημερίδες και τους διαδικτυακούς ιστότοπους, περιοριζόμενη στο ρόλο του θεατή των εξελίξεων...
Χώρια, που όσο περνάει ο καιρός, οι μήνες, οι εβδομάδες, τα αποτελέσματα αυτής της απραξίας και της “αποχής” από τα προπαρασκευαστικά στάδια για τη δημιουργία του Σταθμού, θα έχουν σίγουρα μεγαλύτερη και χειρότερη εξέλιξη για ό,τι αφορά τη διαπραγμάτευση για τα αντισταθμιστικά έργα που αφορούν όλους και όλες στο Αιγάλεω.
Ένα είναι σίγουρο. Όσο ο Δήμος με τον Δήμαρχο Αιγάλεω, επικεφαλής της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου, σφυρίζει αδιάφορα μπροστά σ' αυτό το τεράστιο έργο -που θα ξεκινήσει η δημιουργία του τον Σεπτέμβρη του 2017, για να ολοκληρωθεί αρχές του 2020- θα μείνει στην Ιστορία σαν μια μοναδική ευκαιρία που χάθηκε για τον Δήμο μας, να παλέψει, να αλλάξει, να εκσυγχρονιστεί, να αποκτήσει νέους χώρους πρασίνου, αθλητισμού, πολιτισμού, ακριβώς στην περιοχή η οποία συγκεντρώνει τη μεγαλύτερη φόρτιση οχλουσών δραστηριοτήτων και χρήσεων γης.
Είναι αυτονόητο ότι (και) αυτό θα μετρήσει για την τελική κρίση του λαού, τον Μάη του 2019...
Και είναι επίσης σίγουρο ότι η υπόθεση κατασκευής του ΥΠΕΡ-ΣΤΑΘΜΟΥ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ στο Αιγάλεω (Ελαιώνα) θα απασχολήσει και θα αποτελεί μόνιμο σημείο τριβής για όλους τους ενεργούς Αιγαλιώτες και Αιγαλιώτισσες που έχουν τον τρόπο να προσφύγουν, αν ο Δήμος δεν το πράξει γρήγορα και αποτελεσματικά, προς όλες τις δικαστικές αρχές αλλά και τους φορείς προστασίας του περιβάλλοντος, επιβάλλοντας τη διενέργεια Περιβαλλοντικής Μελέτης, Κυκλοφοριακής Μελέτης και κάθε μέτρο προστασίας της Υγείας και της Ζωής των πολιτών αυτού του πολύπαθου Δήμου...
Σε κάθε περίπτωση, αναμένουμε όλοι την αντίδραση του Δήμου και τις ΑΜΕΣΕΣ ενέργειές του, μέχρι τον Σεπτέμβρη. Από εκεί και πέρα, οι πολίτες του Αιγάλεω θα προσφύγουν όπου δει, με την πίστη και την ελπίδα ότι θα δικαιωθούν. Το Αιγάλεω δεν θα γίνει η χωματερή της Αττικής, ούτε ο τόπος όπου όσα δεν τα θέλουν αλλού, αυτά θα έρχονται, και θα τα δέχονται με απίστευτη ευκολία και ολιγωρία, οι δημοτικοί μας άρχοντες...
Οι καιροί ου μενετοί...
Αιγάλεω 22 Ιούνη 2016
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Δ. ΣΑΜΙΟΣ
Πρόεδρος Απόλλων Δυτικής Αττικής
ΓΙΑ ΤΟ
ΜΕΓΑ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ, ΤΩΝ 13 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΕΤΗΣΙΩΣ, ΠΛΗΡΗΣ ΑΦΑΣΙΑ, ΣΙΩΠΗ...
ΚΑΜΜΙΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ, ΚΑΜΜΙΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ, ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΙΓΑΛΕΩ, Ο ΟΠΟΊΟΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ ΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΝΗΣΣΑΝ...
ΣΕ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΑΠΤΕΤΑΙ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ, ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ.
ΑΚΡΑ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ ΣΙΩΠΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ...
ΩΣ ΠΟΤΕ;..
Είναι πραγματικά να αναρωτιέται κανείς για τα αντανακλαστικά αυτής της Δημοτικής Αρχής, απέναντι στα διογκούμενα και συνεχώς ανακύπτοντα προβλήματα που αφορούν το ίδιο το ΜΕΛΛΟΝ της πόλης μας.
Και αναφερόμαστε βέβαια στο ΜΕΓΑ ΘΕΜΑ της Δημιουργίας και λειτουργίας του ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ υπεραστικών λεωφορείων ΠΟΥ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ μέσα ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ μας (Σταθμός που θα εξυπηρετεί σύμφωνα με τους εμπνευστές του , 13(!!!) εκατομμύρια ανθρώπους ετήσια) και θα είναι ο μεγαλύτερος της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, αφού εκτός των ΕΘΝΙΚΩΝ γραμμών ΚΤΕΛ, θα εξυπηρετεί ΟΛΕΣ τις βαλκανικές χώρες, τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, αλλά και τις περιοχές και τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης...
Δηλαδή μιλούν, για έναν σταθμό στον οποίο θα πηγαινοέρχονται χιλιάδες λεωφορεία, δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα, ταξί, μηχανάκια, φορτηγά Δ.Χ., που θα μεταφέρουν εμπορεύματα, και όλα αυτά θα περνούν (υποχρεωτικά) στη συντριπτική τους πλειοψηφία, ΜΕΣΑ και γύρω από το ΑΙΓΑΛΕΩ, την πόλη μας. Επιβαρύνοντάς την με απίστευτο όγκο ρύπων, κυκλοφοριακή φόρτιση, ρύπανση ήχων – θορύβων, περιβαλλοντική (με χιλιάδες τόννους σκουπίδια και άλλα απορρίμματα). Σε μια περιοχή, που λες και επιλέχθηκε από ένα “αόρατο” χέρι, για να συγκεντρώσει όλες τις “οχλούσες” χρήσεις, μέσα σε λιγότερο από ενάμισι χιλιόμετρο... Και όλα αυτά, μέσα στο Αιγάλεω, που φαίνεται να αποτελεί τον ΒΟΛΙΚΟ – ΠΡΟΘΥΜΟ Δήμο που με σκυμμένο το κεφάλι δέχεται όλα αυτά που όλοι οι “άλλοι” απορρίπτουν. Έχουμε και λέμε λοιπόν...
Εκτός από τον υπό κατασκευή ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΟ ΣΤΑΘΜΟ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ, μέσα στο ΑΙΓΑΛΕΩ, θα έχουμε τον Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, όπου θα επεξεργάζονται, συμπιέζονται και θα πακετάρονται, τα σκουπίδια του Δήμου Αθηναίων, του Δήμου Αιγάλεω και δυνητικά και άλλων όμορων Δήμων (Ταύρου – Μοσχάτου, Αγ. Βαρβάρας κ.λπ.).
Θα έχουμε -όπως και έχουμε- το Αμαξοστάσιο του Δήμου της Αθήνας (άλλο γεφύρι της Άρτας η απομάκρυνσή του από το Αιγάλεω, στο οποίο βρίσκεται εδώ και 28 περίπου χρόνια...).
Θα έχουμε -όπως και έχουμε- τα πρακτορεία Μεταφορών σε διάφορες περιοχές της χώρας μας.
Και βέβαια, τον Σταθμό Εγκατάστασης Προσφύγων (δεν ανήκει τυπικά στον Δήμο μας, αλλά εφάπτεται αυτής της περιοχής...).
Δηλαδή μιλάμε για ένα κανονικό κομφούζιο στο οποίο θα μετακινούνται καθημερινά δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα, άνθρωποι, μηχανήματα, υλικά, και όλα αυτά, μέσα σε ενάμισι χιλιόμετρο και 200 μέτρα από τον οικιστικό ιστό της πόλης (περιοχές Κηφισού – Άι-Γιώργη, ένθεν και ένθεν της Ιεράς Οδού, από Λεωφόρο Αθηνών έως Πέτρου Ράλλη...
Η επιβάρυνση της κυκλοφορίας στην πόλη, σε όλους τους κύριους άξονες, τους παράδρομους, αλλά και μέσα στην πόλη, είναι προφανής...
Κι ενώ με την εξαγγελία του έργου, ΟΛΟΙ θα περίμεναν την ΑΜΕΣΗ αντίδραση του Δήμου Αιγάλεω, αυτός παραμένει ΑΠΑΘΗΣ, Ανενεργός, χωρίς κανένα αντανακλαστικό να χαλάει τη θερινή νιρβάνα τους...
Η εξ ίσου μεγαλύτερη όμως επιβάρυνση, είναι η επιβάρυνση στο περιβάλλον, με όλο αυτό τον όγκο οχλουσών χρήσεων, μέσα σε ενάμισι χιλιόμετρο, και δίπλα -στην κυριολεξία- στον οικιστικό ιστό της πόλης μας...
Τεράστια η επιβάρυνση στα μικροσωματίδια, στα παντός είδους μονοξείδια, διοξείδια, στη σκόνη, τον θόρυβο, τα παραγόμενα σκουπίδια, παντού μέσα στην πόλη, στους κύριους οδικούς άξονες, και βέβαια σε όλη την περιοχή πέριξ του ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ των ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ.
Και γι' αυτό δεν αντέδρασε άμεσα ο Δήμος Αιγάλεω, τηρώντας σιγήν ιχθύος, ενώ θα περίμενε το αντίθετο... Είναι σίγουρο ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων επί της Υγείας και της Ζωής των κατοίκων της πόλης, θα είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ για να μπορέσει να διεκδικήσει ο Δήμος Αιγάλεω -που πολύ αμφιβάλλουμε, μια και η στάση του είναι η... απάθεια- τα ανάλογα αντισταθμιστικά οφέλη, τόσο στις χρήσεις γης στον Ελαιώνα (τμήμα που ανήκει στο Αιγάλεω) όσο και στην υπόλοιπη πόλη...
Πράγματι, μετά τη δημοσίευση της Περιβαλλοντικής Μελέτης (εάν και εφόσον γίνει από τον Δήμο Αιγάλεω), θα μπορούσαν να διεκδικηθούν οι εκτάσεις Πρασίνου, Αθλητισμού, Πολιτισμού, στην περιοχή του Ελαιώνα, και ταυτόχρονα να διεκδικηθούν και να διαμορφωθούν οι εκτάσεις στο κτήμα Μερκάτη, στο Κτήμα Ματρόζου (Αναγέννηση) αλλά και άλλα έργα πρασίνου και εμπλουτισμού του σε όλο τον Δήμο Αιγάλεω... Σαν μια αναγκαία εξισορρόπηση με συντονισμένη ΔΡΑΣΗ που θα ισοφαρίσει τη χρόνια, μόνιμη και τεράστια επιβάρυνση από την ύπαρξη αυτού του γιγαντιαίου σταθμού.
Και βέβαια, εδώ δεν χωράνε υπεκφυγές, μεμψιμοιρία και ηττοπάθεια... Στο που θα βρεθούνε τα χρήματα για τις αναγκαίες μελέτες, έργα, φυτεύσεις, διαμόρφωση αθλητικών εγκαταστάσεων – πολιτιστικών χώρων κ.λπ.. Η απάντηση είναι προφανής: Όταν ο Σταθμός θα φτάσει και θα ξεπεράσει σε κόστος κατασκευής τα 300(!!!) εκατομμύρια ευρώ, ο Δήμος Αιγάλεω και οι πολίτες αυτής της πολύπαθης πόλης, δεν θα δικαιούνται τουλάχιστον το 10% αυτού του ποσού, σαν αντιστάθμισμα για τα όσα θα έχουν να υποφέρουν στο διηνεκές;
Και χρήματα λοιπόν μπορούν να βρεθούν, και χώροι να διεκδικηθούν, και κατασκευές για Δημόσιο Όφελος σε αθλητισμό – πολιτισμό να φτιαχθούν, και φυτεύσεις δένδρων, λουλουδιών και πρασίνου να γίνουν, έτσι ώστε να υπάρξει το ανάλογο δημοσιονομικό όφελος στο περιβάλλον – στον αθλητισμό – στον πολιτισμό της πόλης.
Κάθε καθυστέρηση λοιπόν, στη σύνταξη της Περιβαλλοντικής Μελέτης, αλλά και -όπως προαναφέρθηκε- της κυκλοφοριακής μελέτης, όχι μόνο θα αδυνατίσει τη θέση του Δήμου Αιγάλεω στις αναγκαίες διαπραγματεύσεις με την Εταιρία Κατασκευής και τους χρηματοδότες του γιγάντιου αυτού έργου, αλλά θα δώσει και το τελευταίο “φύλλο συκής” σε μια ετεροβαρή για τον κάθε Αιγαλιώτη και Αιγαλιώτισσα σχέση και συμφωνία, για την ίδρυση του μόνιμου γιγαντιαίου σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων που θα εδρεύει ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ στην πόλη μας...
Από την άλλη, είναι εντυπωσιακή η ανυπαρξία πρωτοβουλίας διαλόγου από τη Δημοτική Αρχή της πόλης, με όλους τους Συλλόγους, τους φορείς, τις συλλογικότητες της πόλης... Σε ένα τέτοιο έργο, ήδη θα έπρεπε να έχουν δρομολογηθεί εδώ και πολύ καιρό, οι διαδικασίες ενημέρωσης και διαλόγου με κάθε ενδιαφερόμενο, για να οργανωθεί και υποστηριχθεί ένα πλαίσιο διεκδίκησης, διαπραγμάτευσης, υποστηριζόμενο εν κατακλείδι από όλους και όλες τους Αιγαλιώτες και Αιγαλιώτισσες... Και μέσα απ' αυτό, και στηριζόμενη σ' αυτό, η Δημοτική Αρχή της πόλης, θα μπορούσε να πετύχει πάρα πολλά.
Πολύ περισσότερο από το να κάθεται ήσυχη στη γωνιά της και να παρακολουθεί τις εξαγγελίες για τη δημιουργία του σταθμού μέσα από τις εφημερίδες και τους διαδικτυακούς ιστότοπους, περιοριζόμενη στο ρόλο του θεατή των εξελίξεων...
Χώρια, που όσο περνάει ο καιρός, οι μήνες, οι εβδομάδες, τα αποτελέσματα αυτής της απραξίας και της “αποχής” από τα προπαρασκευαστικά στάδια για τη δημιουργία του Σταθμού, θα έχουν σίγουρα μεγαλύτερη και χειρότερη εξέλιξη για ό,τι αφορά τη διαπραγμάτευση για τα αντισταθμιστικά έργα που αφορούν όλους και όλες στο Αιγάλεω.
Ένα είναι σίγουρο. Όσο ο Δήμος με τον Δήμαρχο Αιγάλεω, επικεφαλής της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου, σφυρίζει αδιάφορα μπροστά σ' αυτό το τεράστιο έργο -που θα ξεκινήσει η δημιουργία του τον Σεπτέμβρη του 2017, για να ολοκληρωθεί αρχές του 2020- θα μείνει στην Ιστορία σαν μια μοναδική ευκαιρία που χάθηκε για τον Δήμο μας, να παλέψει, να αλλάξει, να εκσυγχρονιστεί, να αποκτήσει νέους χώρους πρασίνου, αθλητισμού, πολιτισμού, ακριβώς στην περιοχή η οποία συγκεντρώνει τη μεγαλύτερη φόρτιση οχλουσών δραστηριοτήτων και χρήσεων γης.
Είναι αυτονόητο ότι (και) αυτό θα μετρήσει για την τελική κρίση του λαού, τον Μάη του 2019...
Και είναι επίσης σίγουρο ότι η υπόθεση κατασκευής του ΥΠΕΡ-ΣΤΑΘΜΟΥ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ στο Αιγάλεω (Ελαιώνα) θα απασχολήσει και θα αποτελεί μόνιμο σημείο τριβής για όλους τους ενεργούς Αιγαλιώτες και Αιγαλιώτισσες που έχουν τον τρόπο να προσφύγουν, αν ο Δήμος δεν το πράξει γρήγορα και αποτελεσματικά, προς όλες τις δικαστικές αρχές αλλά και τους φορείς προστασίας του περιβάλλοντος, επιβάλλοντας τη διενέργεια Περιβαλλοντικής Μελέτης, Κυκλοφοριακής Μελέτης και κάθε μέτρο προστασίας της Υγείας και της Ζωής των πολιτών αυτού του πολύπαθου Δήμου...
Σε κάθε περίπτωση, αναμένουμε όλοι την αντίδραση του Δήμου και τις ΑΜΕΣΕΣ ενέργειές του, μέχρι τον Σεπτέμβρη. Από εκεί και πέρα, οι πολίτες του Αιγάλεω θα προσφύγουν όπου δει, με την πίστη και την ελπίδα ότι θα δικαιωθούν. Το Αιγάλεω δεν θα γίνει η χωματερή της Αττικής, ούτε ο τόπος όπου όσα δεν τα θέλουν αλλού, αυτά θα έρχονται, και θα τα δέχονται με απίστευτη ευκολία και ολιγωρία, οι δημοτικοί μας άρχοντες...
Οι καιροί ου μενετοί...
Αιγάλεω 22 Ιούνη 2016
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Δ. ΣΑΜΙΟΣ
Πρόεδρος Απόλλων Δυτικής Αττικής