Τετάρτη 27 Απριλίου 2016

ΚΙ ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΗ Η ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ...

ΔΕΚΑΔΕΣ ΔΗΜΟΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ) ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ – ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ – ΥΛΟΠΟΙΟΥΝ
ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥΣ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΟΜΟΡΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ...
Ο ΔΗΜΟΣ ΑΙΓΑΛΕΩ, ΟΥΡΑΓΟΣ ΚΑΙ ΕΔΩ!.. ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, ΧΩΡΙΣ ΣΧΕΔΙΟ, ΧΩΡΙΣ ΟΡΑΜΑ, ΑΦΟΤΟΥ ΑΝΕΛΑΒΕ (ΚΑΙ) Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ...

ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΑΣ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ, ΝΕΟΥΣ – ΝΕΕΣ, ΠΑΙΔΙΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥΣ, ΕΝΑ ΦΙΛΙΚΟ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΣΟ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ, ΑΘΛΗΣΗΣ, ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ...

ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗΣ ΑΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΠΙΡΜΠΑ, Η ΜΗ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΩΝ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ΚΑΙ ΠΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ...

Δυστυχώς για τον Δήμο μας, άλλος ένα τομέας που αφορά την Ποιότητα Ζωής των συμπολιτών, αποδεικνύεται ότι όχι μόνο υστερεί, αλλά είναι στην κυριολεξία ΟΥΡΑΓΟΣ...

Ο ΔΗΜΟΣ ΑΙΓΑΛΕΩ ΕΧΕΙ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΟΥΡΑ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΨΑΧΝΟΥΝ, ΔΕΝ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ, ΔΕΝ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΚΙΝΗΣΗΣ, που αφορούν κατασκευές ποδηλατοδρόμων, θέσεις πάρκινγκ ποδηλάτων, δημοτικά ποδήλατα κ.τ.λ.

Το ποδήλατο είναι φιλικότατο προς το περιβάλλον, τις λειτουργίες της κάθε πόλης και προς την ιδέα της απεξάρτησης από την κυριαρχία του αυτοκινήτου, μέσον, σε δεκάδες πόλεις της πατρίδας μας, έχει προωθηθεί με μεγάλη επιτυχία και έχει αγκαλιαστεί από τους (τυχερούς) πολίτες των Δήμων, όπου εφαρμόστηκε, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκαν προγράμματα ποδηλατοκίνησης.

Εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες σε δεκάδες πόλεις, απεξαρτήθηκαν σταδιακά από τη χρήση των αυτοκινήτων. Οι πόλεις γέμισαν ποδήλατα, άλλαξαν όψη, μορφή, λειτουργίες, οι άνθρωποι έγιναν πιο φιλικοί, πιο προσιτοί στην καθημερινότητά τους, οι αγορές έγιναν ελκυστικές και ανέβασαν την προσβασιμότητά τους – κάτι πολύ ουσιαστικό, μέσα στη ΣΟΒΟΥΣΑ ΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ- γενικά μόνο θετικά έχει να επιδείξει η μέχρι τούδε εμπειρία από όλες τις πόλεις που το ποδήλατο μπήκε στις ζωές των ανθρώπων της κάθε πόλης...

Αφήνουμε απέξω τις ωφέλειες για την υγεία, σωματική και ψυχική, με την καθημερινή του χρήση σε όλες τις ηλικίες και για όλες τις χρήσεις... Μεταφορά, άθληση, ψυχαγωγία, συντροφικότητα... Όλα συνηγορούν λοιπόν, ότι η χρήση του ποδηλάτου και επιτυχημένη είναι όπου εφαρμόστηκε, δεν κοστίζει υποδομές εκατομμυρίων, έχει σίγουρη την επιτυχία, αφού αγκαλιάστηκε μαζικά από χιλιάδες πολίτες σε όλες τις πόλεις, όπου εφαρμόστηκε και βοήθησε στην αλλαγή της όψης αλλά και της λειτουργίας της κάθε πόλης.

Απ’ όλα αυτά λοιπόν, την κοσμογονία, ο ταλαίπωρος Δήμος μας είναι και εδώ -στην κυριολεξία- “Χαμένος στο Διάστημα”...

Ούτε και σαν σκέψη δεν πλησίασαν οι διοικούντες του Δήμου μας, την ποδηλατοκίνηση...

Αρνούμενοι να δουν, να ακούσουν, να ρωτήσουν, να πλησιάσουν τους δεκάδες άλλους Δήμους που τόλμησαν, που σχεδίασαν, που υλοποίησαν παρόμοια προγράμματα... Που άλλαξαν τις πόλεις τους, τις νοοτροπίες και την καθημερινότητα των πολιτών... Που ξεκόλλησαν το κάρο από το τέλμα...

Η πρακτική λοιπόν του κ. Μπίρμπα και των συνεργατών του και στο θέμα της προώθησης του φιλικού προς το περιβάλλον και τις λειτουργίες της πόλης, μέσου, του ποδηλάτου, αποδεικνύεται βαθύτατα απωθητική, συντηρητική, οπισθοδρομική...

Δεν τολμούν οι άνθρωποι να σκεφθούν ότι ένας από τους λόγους που η πόλη μας παρακμάζει, που υπολείπεται, που βρίσκεται σε αυτό το απίστευτο μαράζι, είναι ότι ακριβώς δεν πάρθηκαν και δεν υλοποιήθηκαν αυτά τα απαιτούμενα πρωτοπόρα προγράμματα, όπως αυτό της δημιουργίας ποδηλατοδρόμων, διευκόλυνσης της πεζοπορίας και κατασκευή νέων πεζοδρόμων σε όλο τον οικιστικό ιστό της πόλης.

Ένα νέο όραμα - ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ – ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ - χρειάζεται η πόλη, και αυτό δεν μπορούν να το δώσουν σε καμία περίπτωση οι εκπρόσωποι της μίζερης διαχείρισης, της κρίσης και της παρακμής...

Για να μη μιλήσουμε για την πλήρη εκμηδένιση των απαραίτητων εθνικών και ευρωπαϊκών κονδυλίων και προγραμμάτων που ούτε διεκδικήθηκαν, ούτε σχεδιάστηκαν, ούτε μετατέθηκαν, ούτε προγραμματίστηκαν.

Κι ενώ δεκάδες φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε όλη την Ελλάδα έπραξαν ακριβώς το αντίθετο με τους κρατούντες τον Δήμο Αιγάλεω. Και τα κατάφεραν...

Φτιάχνοντας ποδηλατόδρομους, πεζόδρομους και φέρνοντας πολύτιμη “προστιθέμενη” αξία στην ποιότητα ζωής της κάθε πόλης, βοήθησαν και βοηθήθηκαν όλες οι τοπικές κοινωνίες... Η απωθητική εικόνα του κέντρου της πόλης, με τα χιλιάδες αυτοκίνητα που κυριαρχούν, είναι και το μαγικό κλειδί της Αλλαγής της νοοτροπίας και της εμφάνισης προς τα έξω (και προς τα μέσα – στους ίδιους τους πολίτες)...

Σ’ αυτή την αλλαγή της φυσιογνωμίας της πόλης, το πολιτικό προσωπικό που εκφράζεται μέσα από τις παρατάξεις που κυβέρνησαν τον Δήμο μας, έχει φθάσει στα όριά του, κι αυτό είναι κάτι που είναι πασίδηλο πλέον στη μεγάλη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών του Αιγάλεω που βλέπουν χρόνο το χρόνο την πόλη μας να υπολείπεται και να υστερεί σε κάθε ποιοτικό δείκτη ζωής σε σχέση με τους άλλους Δήμους της περιοχής της Αττικής και της υπόλοιπης Ελλάδας.

Μια νέα πρόταση λοιπόν για την πόλη, που θα συμπεριλάβει την αλλαγή φυσιογνωμίας της μέσα από στοχευμένες παρεμβάσεις στις οποίες θα περιέχονται η κατασκευή και λειτουργία ποδηλατοδρόμων και πεζοδρομήσεων εκτεταμένων σε όλο τον οικιστικό ιστό της πόλης, θα την αγκαλιάσει η πόλη και θα την αποδεχθεί, πέρα και έξω από τη μίζερη λογική του Δημάρχου και των συνεργατών του...

Το Αιγάλεω θα αλλάξει ερήμην τους...

Αιγάλεω 25/4/2016

Κωνσταντίνος Δ. Σάμιος