Τετάρτη 20 Ιουλίου 2016

Η κατάρρευση του Αιγάλεω [Κωνσταντίνου Σάμιου]

ΕΥΤΥΧΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ
ΑΥΤΗ Η ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ... ΓΙΑ ΝΑ ΤΗ ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΝ ΟΙ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΙΓΑΛΕΩ, ΜΕ ΤΗΝ “ΑΦΑΝΤΗ” ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ Κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΠΙΡΜΠΑ...

“ΛΕΥΚΗ” ΠΕΤΣΕΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΛΕΩ... ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΤΟ NOVOVILLE ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΛΙΜΟΥ... ΠΟΥ 10.000 ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΞΙ ΜΟΛΙΣ ΜΗΝΕΣ, ΕΠΙΛΥΘΗΚΑΝ ΚΑΤΑ 98%, ΣΕ ΤΡΕΙΣ(!!!) ΜΟΝΟ ΗΜΕΡΕΣ... (ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΠΟΡΕΙΑ ΕΠΙΛΥΣΗΣ...)...

ΣΤΟ ΑΙΓΑΛΕΩ ΜΑΣ; ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΦΩΝΟΙ, ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΙ, ΑΠΟΓΟHΤΕΥΜΕΝΟΙ, ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ, ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥΣ ΕΠΙ ΜΗΝΕΣ, ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΗΜΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ...

Είναι πλέον δεκάδες οι Δήμοι που πρωτοπορούν στις προσπάθειες επίλυσης των καθημερινών, όπως λέγονται, προβλημάτων που υπάρχουν και δημιουργούνται σε κάθε πόλη... Όλοι καταλαβαίνουν ότι αυτή η περίφημη καθημερινότητα είναι καθοριστική για την ποιότητα ζωής για κάθε πολίτη σε κάθε πόλη, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.

Από την καμένη λάμπα, τον διαλυμένο και βρώμικο κάδο απορριμμάτων, την επικίνδυνη λακκούβα στον δρόμο, το σπασμένο πεζοδρόμιο, το δένδρο που ξεράθηκε, την επικίνδυνη κούνια στην παιδική χαρά, τη μπασκέτα που ξεκόλλησε, το κάθε τι σε έναν Δήμο, ακόμα και τα πιο σύνθετα προβλήματα και χρόνιες ελλείψεις, συνιστούν αυτό που ορίζεται σαν ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΤΡΙΒΗ με τα προβλήματα της κάθε πόλης... Και η ανταπόκριση του κάθε Δήμου έχει και τη δική της ξεχωριστή σημασία στην επίλυση όλων αυτών των ζητημάτων...

Τα τελευταία χρόνια, έχουν αναπτυχθεί με τη βοήθεια της σύγχρονης επιστήμης της Πληροφορικής, ορισμένα προγράμματα που θα μπορούσε κάλλιστα να τα χαρακτηρίσει κανείς “ΕΡΓΑΛΕΙΑ” ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ...

Το τελευταίο στη γκάμα των προγραμμάτων αυτών, είναι μια τεχνολογική εφαρμογή, η NOVOVILLE, η οποία έχει ήδη εφαρμοστεί σε 19 τυχερούς -ας μας επιτραπεί η έκφραση αυτή- Δήμους της πατρίδας μας, η οποία, όπως μάλιστα αναφέρθηκε σε πρόσφατη εκπομπή σε τηλεοπτικό κανάλι, θα επεκταθεί σε 60 Δήμους σε ΟΛΗ την Ελλάδα... (ΠΛΗΝ του Δήμου Αιγάλεω, προφανώς).

Μάλιστα, στην ίδια τηλεοπτική εκπομπή, οι υπεύθυνοι του Δήμου Αλίμου παρουσίασαν εντυπωσιακά στοιχεία με τα οποία φάνηκε ότι ο Δήμος Αλίμου δέχθηκε 10.000 αιτήματα δημοτών του μέσα σε 6(!!!) μήνες, στα οποία ανταποκρινόμενος άμεσα, επίλυσε μέσα σε τρεις μόλις μέρες το 98% (δηλαδή 9.800 προβλήματα καθημερινότητας επιλύθηκαν) ενώ για τα άλλα 200, άλλα μπήκαν σε τροχιά επίλυσης ως πιο σύνθετα, ή αποτελούσαν μέρος των τελευταίων αναφερθέντων (πριν την εκπομπή δηλαδή...).

Το ίδιο πρόγραμμα έχει θεαματικά αποτελέσματα και στους 18 υπόλοιπους Δήμους που εφαρμόζονται ανά την Ελλάδα, με ποσοστά επίλυσης που ξεπερνούν το 80-85% για όλα τα θύματα, με τα οποία οι πολίτες του κάθε Δήμου απευθύνονται καθημερινά στις αρμόδιες Υπηρεσίες των Δήμων που ανήκουν...

Αυτό το ποιοτικό άλμα στην άμεση επικοινωνία πολίτη – τοπικής αυτοδιοίκησης που έρχεται να επιλύσει σωρεία καθημερινών ζητημάτων, τα οποία και αποτελούν σημείο τριβής μεταξύ πολίτη και διοίκησης, είναι μια ακόμα τομή – θεσμός που απολαμβάνουν οι εκατοντάδες χιλιάδες των 19 Δήμων που κάνουν χρήση αυτής της δυνατότητας – ευκαιρίας.

Και θα χρησιμοποιήσουν σε λίγους μήνες και οι υπόλοιποι 41 Δήμοι που θα μπουν στο πρόγραμμα μέχρι το τέλος του 2016, σε όλη την Ελλάδα.

Και τα ερωτήματα τα αυτονόητα προς τον Δήμο Αιγάλεω και τη Διοίκηση του κ. Δημήτρη Μπίρμπα είναι τα εξής: Γιατί δεν κάνει χρήση των δυνατοτήτων των νέων τεχνολογιών και των προγραμμάτων όπως το Novoville, όπως κάνουν οι 19 άλλοι Δήμοι με τα τόσα εντυπωσιακά αποτελέσματα;

Γιατί επιμένει στα αναποτελεσματικά, απαρχαιωμένα μέσα, με το τηλεφωνικό κέντρο, τις καθημερινές τριβές, τους διαπληκτισμούς μέσα στις διευθύνσεις του Δήμου, στις απίστευτες ιστορίες με δεκάδες και εκατοντάδες καθημερινές κλήσεις, παραστάσεις, προστριβές, φωνές, “γλυψίματα”, για να επιλυθούν τα μικρά ή μεγάλα προβλήματα που απασχολούν τον κάθε Αιγαλιώτη και Αιγαλιώτισσα σε κάθε γειτονιά;

Γιατί δεν ρωτάει τους αντίστοιχους συναδέλφους και τις υπηρεσίες τους, σε κάποιους από τους 19 Δήμους, όπου εφαρμόζεται αυτό το πρόγραμμα, όπως π.χ. τον Δήμο Αλίμου, να πάρει το παράδειγμά τους και επιτέλους να κάνει ένα βήμα μπροστά την πόλη μας, ξεκολλώντας την από το τέλμα και την απραξία;

Γιατί δεν συζητά με τους νέους – νέες επιστήμονες Πληροφορικής της πόλης, που θα μπορούσαν οι ίδιοι να σχεδιάσουν ένα τοπικό πρόγραμμα διαχείρισης των προβλημάτων της καθημερινότητας της πόλης μας, επιτρέποντας στους χιλιάδες συμπολίτες να επικοινωνήσουν με τον Δήμο; Οπότε εκείνος με τη σειρά του, έχοντας σε ενεστώτα χρόνο, άμεσα, μια πραγματική εικόνα, να ιεραρχεί τα προβλήματα σε κάθε τομέα, πετυχαίνοντας τη μέγιστη απόδοση από τους υπαλλήλους και τις υπηρεσίες τους, και έτσι να βελτιώσει το επίπεδο της Ποιότητας Ζωής στην πολύπαθη πόλη μας;

Γιατί τόση μιζέρια; Γιατί τόση έλλειψη βούλησης; Γιατί τόση προσκόλληση στον παλαιό τρόπο άσκησης της εξουσίας, που παραπέμπει σε πρακτικές “Μαυρογιαλουρισμού”, σε “Ψευτοθόδωρους” και σε “Γκόρτζους”; Πότε επιτέλους ο άτυχος Αιγαλιώτικος Λαός θα μπορεί να υποβάλλει τα παράπονά του, τις παρατηρήσεις του, τα προβλήματά του και να βλέπει αυτά να επιλύονται στη συντριπτική πλειοψηφία του 98% των περιπτώσεων- μέσα σε τρεις μόλις μέρες, όπως συμβαίνει με τους “τυχερούς” πολίτες του Δήμου Αλίμου;

Και πότε επιτέλους θα πάψει αυτή η απίστευτη αδιαφορία που παραπέμπει σε εξουσιαστική οίηση, σε πλήρη έλλειψη κάθε συνεννόησης, και προσπάθειας επίλυσης των χρονίων προβλημάτων από τη μεριά των κατά τα άλλα “δημοκρατικών, και ενάντια στην αναθετική λογική”, σημερινών κρατούντων του Δήμου μας;

Το πρόσφατο παράδειγμα με την πανθομολογούμενη κατακραυγή για την κατάσταση της καθαριότητας και των άπλυτων κάδων μέσα στο καλοκαίρι και την -αναγκαστική- καθυστερημένη αντίδραση του Δήμου, μπροστά στην απειλή προσφυγών από τους πολίτες του Αιγάλεω που ανέπνεαν τις αναθυμιάσεις των απορριμμάτων και των προϊόντων τους, μεσούντος του καλοκαιριού, δείχνουν τον δρόμο...

Μόνο όταν οι πολίτες πάρουν την υπόθεση του κάθε προβλήματος στα χέρια τους, μπορεί αυτό να επιλυθεί πιέζοντας τις δημοτικές αρχές, οι οποίες επιδεικνύουν τέτοια συμπεριφορά, ενάντια στην κοινωνία των πολιτών που τους επέλεξε και τους εξέλεξε.

Και αυτό είναι σίγουρο ότι ΔΕΝ αρέσει στον κ. Δημήτρη Μπίρμπα και τους συνεργάτες του.

Γιαυτό και δεν προχωράνε στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών του Δήμου προς τους πολίτες μέσω των “έξυπνων” λύσεων της Πληροφορικής, όπως το NOVOVILLE… Και καταδικάζουν μέσω αυτής της αντιπαραγωγικής, αντιδραστικής λογικής (θα προσθέταμε εμείς, χωρίς ίχνος υπερβολής) στην ιστορική καθυστέρηση, σε μια ακόμα χαμένη 5ετία για τον Δήμο μας, σε μια πλήρως αποτυχημένη θητεία...

Η οποία έχει προλάβει μέσα σε δυο μόλις χρόνια να φανερώσει όλες τις αδυναμίες, τα κενά, την έλλειψη στρατηγικού και τακτικού σχεδιασμού, την πλήρη απορρόφησή της στη μίζερη διαχείριση της Κρίσης του Δήμου μας, τον κυβερνητισμό και την αφομοίωσή της με τις κυρίαρχες τακτικές και λογικές του Συστήματος Διακυβέρνησης από τα πάνω...

Ο δήμαρχος κ. Δημήτρης Μπίρμπας, οι συνεργάτες του, δεν επιθυμούν τον Λαό μπροστάρη, συμμέτοχο, ΕΝΕΡΓΟ, ΣΥΖΗΤΗΤΗ σε έναν βαθύ Δημοκρατικό Διάλογο...

Έχοντας πλήρη γνώση και ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ, αρνούνται πεισματικά τον δημοκρατικό από τα κάτω έλεγχο και τη συμμετοχή των πολιτών σε ό,τι τους αφορά, σε κάθε μικρό ή μεγάλο πρόβλημά τους.

Και αυτό θα είναι και η πολιτική τους ήττα και ιστορική πολιτική τους ταφόπλακα... Όσο πεισματική άμυνα και να παίξουν, οι πολίτες του Αιγάλεω που βλέπουν και συγκρίνουν πώς μέχρι σήμερα, 19 Δήμοι, αλλά και μέχρι τα τέλη του χρόνου, 60 Δήμοι στο σύνολό τους, συμπεριφέρονται στους πολίτες τους -σε αντίθεση με τον Δήμο Αιγάλεω- θα έχουν έναν λόγο παραπάνω να τοποθετήσουν τον κ. Μπίρμπα και την παράταξή του στο ράφι της τοπικής αυτοδιοίκησης στην πολύπαθη πόλη μας, τον Μάη του 2019. Ως τότε υπομονή, επιμονή και αγώνας...

Αιγάλεω 13 Ιούλη 2016
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Δ. ΣΑΜΙΟΣ